۱۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۰

جربزه‌دار در گفتگو با مهر:

زندگانی امام علی(ع) از مجموعه ناسخ‌التواریخ برای چاپ در پاییز آماده می‌شود

زندگانی امام علی(ع) از مجموعه ناسخ‌التواریخ برای چاپ در پاییز آماده می‌شود

مدیر انتشارات اساطیر از برنامه‌ریزی‌های این ناشر برای چاپ مجموعه 6 جلدی زندگانی امام علی(ع) از کتاب‌های ناسخ‌التواریخ خبر داد.

عبدالکریم جربزه‌دار پژوهشگر و مدیر انتشارات اساطیر در گفتگو با خبرنگار مهر،‌ گفت: زندگانی‌ امام علی(ع) یک مجموعه 6 جلدی است که یک جلد آن، فهرست اعلام است و این اعلام هم موضوعی هستند که تهیه این فهرست کاری بسیار سخت و مهم بوده است.

وی افزود: 5 جلد این مجموعه، تصحیح هستند و یک جلدی که به اعلام اختصاص دارد، تالیف جمشید کیانفر، محققی است که کتاب‌های ناسخ‌التواریخ طی سال‌های گذشته با همت و فعالیت وی به چاپ رسیده‌اند. در مجموع، کار مربوط به زندگانی امام علی(ع) کار دشوار و طولانی‌مدتی بود چون به صورت ارجاعی بود. یعنی بخش‌های مختلف آن به صورت عناوینی چون «امام علی، جنگ‌ها» یا «امام علی، قضاوت‌ها» بوده است. این کتاب اثری مناسب کار محققین است که قصد داریم آن را تا پاییز امسال به چاپ برسانیم.

این ناشر در ادامه گفت: تا به حال 25 جلد از مجموعه ناسخ‌التواریخ را به همت جمشید کیانفر به چاپ رسانده‌ایم که به عنوان نمونه 4 جلد آن، تاریخ قاجار، 5 جلد آن زندگانی پیامبر(ص)، 4 جلد درباره اصحاب ایشان، یک جلد زندگانی حضرت فاطمه‌(س) و یک تک‌جلد هم از زندگانی حضرت زینب(س) بوده است. فهرست اعلام این کتاب‌ها هم در خودشان مستتر است.

جربزه‌دار گفت: طبق برنامه‌ای که داریم، سعی داریم تا شب عید هم زندگانی امام حسن مجتبی(ع) را آماده چاپ کنیم که این کتاب نیز احتمالا یک مجموعه 4 جلدی خواهد بود.

کد خبر 2325080

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha